Salon odzieżowy marki Weekday w Warszawie

Agnieszka Bąk / 08 września 2020

Weekday to marka z portfolio szwedzkiej grupy H&M, która łączy modę młodzieżową ze stylem ulicy (tzw. street wear). W pierwszym sklepie tej marki w Warszawie, który został otwarty w Elektrowni Powiśle, wykonano bezspoinową posadzkę żywiczną typu wylewanego – Peran SL, której producentem jest Flowcrete Polska. Projekt wnętrza butiku przygotowała firma ZatoZato na podstawie koncepcji działu projektowego Weekday i H&M.

Szwedzka marka Weekday, założona w 2002 roku, promuje pewność siebie i swobodę wyrazu poprzez styl. W swoich kolekcjach i kampaniach porusza wiele ważnych tematów, m.in. inkluzywności (otwartości, włączania każdej osoby) i równouprawnienia, oraz odnosi się do aktualnych wydarzeń i trendów w popkulturze. Założyciele i projektanci marki starają się wcielać w życie ideę mody zrównoważonej. Jesienią ubiegłego roku marka weszła na polski rynek, otwierając pierwszy butik w Krakowie.

Sklep Weekday w Elektrowni Powiśle, w budynku dawnej elektrowni położonej nad Wisłą, tuż przy Bulwarach Wiślanych, to pierwszy salon tej marki w Warszawie i drugi w Polsce. Zajmuje on trzy poziomy: „-1”, „0” i „+1” połączone wewnętrzną klatką schodową. Na wszystkich kondygnacjach, na powierzchni 430 m kw. wykonano bezspoinową posadzkę żywiczną Peran SL, w jednolitym czarnym kolorze, w satynowym wykończeniu.

Peran SL to system posadzkowy, który powstaje na bazie barwionej żywicy epoksydowej z dodatkiem specjalnie dobranych mieszanek wypełniacza kwarcowego. Ta gładka, wylewana posadzka o grubości rzędu 1,5 – 3 mm, jest szczelna i nienasiąkliwa, dzięki czemu łatwo utrzymać ją w czystości. Ze względu na wysoką odporność na ścieranie dobrze sprawdza się w pomieszczeniach, w których panuje intensywny ruch pieszy, np. takich jak sklepy i butiki. Jest wykonywana także w dużych obiektach użyteczności publicznej, m.in. muzeach, jak również w zakładach przemysłowych, gdzie odbywa się ruch kołowy.

Posadzka Peran SL wykonana w salonie Weekday w Warszawie to produkt „szyty na miarę”, który został przygotowany w odpowiedzi na indywidualne wymagania inwestora.

W przypadku butiku Weekday w Elektrowni Powiśle doskonale wiedzieliśmy, jaki efekt chcemy uzyskać na posadzce. Gładka, jednobarwna powierzchnia w czarnym kolorze stanowi ważny element prostego, minimalistycznego i nowoczesnego wnętrza. Dominują w nim takie materiały, jak stal, szkło, beton, surowe drewno i cegła. Jedyne plamy koloru to przemysłowa klatka schodowa w intensywnym, fluorescencyjnym odcieniu limonki i dekoracje w formie neonów, – powiedziała Ewa Szafruga, kierownik projektu w grupie H&M, odpowiedzialna za aranżację wnętrz salonów Weekday.

Posadzkę Peran SL w salonie Weekday w Elektrowni Powiśle w Warszawie wykonała firma TQS Flooring, autoryzowany wykonawca Flowcrete.